Výchova

Aktivity v dětských skupinách

Hudební aktivity

Společný zpěv, učení se nových písniček, vnímání melodie a rytmu.

Pohybové aktivity

Cvičení (hrubá motorika-rovnováha, pružnost, obratnost, postřeh).

Výtvarné tvoření

Malování vodovými, temperovými barvami, kreslení pastelkami (dbáme na správné držení štětce, pastelky), práce s dalšími materiály (jemná motorika).

Hrátky s knížkou

Vyprávění pohádek, příběhů, básniček, práce s knížkou k danému tématu (rozvoj řeči, myšlení – pojem nahoře-dole, vpředu, vzadu, malý-velký apod.)

Volná hra

Hra s hračkami dle volného výběru dítěte.

Opakující se společné činnosti

Ranní kolečko a cvičení, básničky, říkanky, společný čas strávený u jídla.

Cíle výchovy a péče v jednotlivých oblastech rozvoje.

  • Rozvoj samostatnosti a sebeobsluhy

dítě je schopné zout si boty, svlékat se, obléknout si kalhoty a tričko s dopomocí, ohlásit potřebu, navléknout spodní prádlo, umýt si ruce, najíst se lžicí, pít z hrnečku a uklízet po sobě hračky

  • Rozvoj sociálních dovedností

dítě se bez větších problémů se odloučí od rodičů, umí počkat na ostatní, střídá se ve hře, půjčí hračku, snaží se požívat pravidlo 3P pozdravit, poprosit a poděkovat, umí se omluvit druhému, umí se zapojit do společných činností a rituálů, umí se rozdělit

  • Rozvoj hrubé motoriky

Dítě střídá nohy na schodech, udržuje bezpečí v terénu, zvládá chůzi po obrubníku, střídá nohy na odstrkovadle, hodí míčkem daným směrem, sedí na patách, sedí v sedu zkříženém, stojí na jedné noze, poskočí po špičkách, seskočí sounož s 30 cm, s pomocí zkouší dělat kotrmelce

  • Rozvoj jemné motoriky 

dítě je schopno postavit 5 kostek na sebe, navlékne 3 velké korále, zasune 3 tvary do správného otvoru, valí žížalu z modelíny, utrhne kus papíry a zmuchlá do kuličky, vybarví plochu štětcem či barevnými tužkami

  • Rozvoj grafomotoriky a kresby

učí se správně držet a vést tužku, kreslí kruhové čmáranice, kreslí čáry a vybarví vymezenou plochu

  • Rozvoj zrakového vnímání

dítě je schopné třídit předměty podle barvy, podle tvaru, rozpozná známou věc nebo zvíře mezi dalšími na obrázku

  • Rozvoj řeči

dítě rozumí pokynům a schopno tvořit věty o třech slovech, učí se používat zájmeno JÁ, ptá se, snaží se napodobovat správnou artikulaci

  • Rozvoj sluchového vnímání a paměti

otáčí se za zvukem, rozpozná známé zvuky a pojmenuje je, pamatuje si jednoduché říkanky, básničky a písničky, naslouchá čtenému slovu

  • Rozvoj matematických představ

dítě je schopné rozpoznat množství dva, rozliší kruh, roztřídí kostky a koule, pojmenuje počet prstů na jedné ruce

Podrobný plán výchovy najdete v dokumentu PVP.

Přejít nahoru