
Výchova
Aktivity v dětských skupinách
Hudební aktivity
Společný zpěv, učení se nových písniček, vnímání melodie a rytmu.


Pohybové aktivity
Cvičení (hrubá motorika-rovnováha, pružnost, obratnost, postřeh).
Výtvarné tvoření
Malování vodovými, temperovými barvami, kreslení pastelkami (dbáme na správné držení štětce, pastelky), práce s dalšími materiály (jemná motorika).


Hrátky s knížkou
Vyprávění pohádek, příběhů, básniček, práce s knížkou k danému tématu (rozvoj řeči, myšlení – pojem nahoře-dole, vpředu, vzadu, malý-velký apod.)
Volná hra
Hra s hračkami dle volného výběru dítěte.


Opakující se společné činnosti
Ranní kolečko a cvičení, básničky, říkanky, společný čas strávený u jídla.
Cíle výchovy a péče v jednotlivých oblastech rozvoje.
- Rozvoj samostatnosti a sebeobsluhy
dítě je schopné zout si boty, svlékat se, obléknout si kalhoty a tričko s dopomocí, ohlásit potřebu, navléknout spodní prádlo, umýt si ruce, najíst se lžicí, pít z hrnečku a uklízet po sobě hračky
- Rozvoj sociálních dovedností
dítě se bez větších problémů se odloučí od rodičů, umí počkat na ostatní, střídá se ve hře, půjčí hračku, snaží se požívat pravidlo 3P pozdravit, poprosit a poděkovat, umí se omluvit druhému, umí se zapojit do společných činností a rituálů, umí se rozdělit
- Rozvoj hrubé motoriky
Dítě střídá nohy na schodech, udržuje bezpečí v terénu, zvládá chůzi po obrubníku, střídá nohy na odstrkovadle, hodí míčkem daným směrem, sedí na patách, sedí v sedu zkříženém, stojí na jedné noze, poskočí po špičkách, seskočí sounož s 30 cm, s pomocí zkouší dělat kotrmelce
- Rozvoj jemné motoriky
dítě je schopno postavit 5 kostek na sebe, navlékne 3 velké korále, zasune 3 tvary do správného otvoru, valí žížalu z modelíny, utrhne kus papíry a zmuchlá do kuličky, vybarví plochu štětcem či barevnými tužkami
- Rozvoj grafomotoriky a kresby
učí se správně držet a vést tužku, kreslí kruhové čmáranice, kreslí čáry a vybarví vymezenou plochu
- Rozvoj zrakového vnímání
dítě je schopné třídit předměty podle barvy, podle tvaru, rozpozná známou věc nebo zvíře mezi dalšími na obrázku
- Rozvoj řeči
dítě rozumí pokynům a schopno tvořit věty o třech slovech, učí se používat zájmeno JÁ, ptá se, snaží se napodobovat správnou artikulaci
- Rozvoj sluchového vnímání a paměti
otáčí se za zvukem, rozpozná známé zvuky a pojmenuje je, pamatuje si jednoduché říkanky, básničky a písničky, naslouchá čtenému slovu
- Rozvoj matematických představ
dítě je schopné rozpoznat množství dva, rozliší kruh, roztřídí kostky a koule, pojmenuje počet prstů na jedné ruce
Podrobný plán výchovy najdete v dokumentu PVP.